Funfair in your mouth: เมื่อการกินผักเป็นเรื่องสนุก

Ebara, Japans leading vegetable pickling base is slipping in popularity and sales with younger generation families. Ebara wanted to engage new mom’s attention to the fact that Ebara’s sauce can make vegetables more delicious.
The Beacon/ Leo Burnett Strategy was to go where kids are, amusement parks, and give them a very uniquely interact experience with vegetables as the heroes.

Introducing “Funfair in your mouth” a new attraction inside the amusement park where children can eat vegetables in a way they never experienced before. We’ve invented a virtual reality device that triggers illusions in your brain with bone conduction technology. When biting into a cucumber or carrot, children can have the experience that fireworks are exploding above them or a dinosaur raoring behind them or they are on a roller coster. The brain perceives the conduction, transferred via the teeth and tongue, as a sound signal.

This encouraged kids to put the vegetables they hate inside their mouths. Parents feedback was very positive to have their kids enjoying vegetables in a fun way.

Over 90,000 visits during 2 days. The PR that we received through TV shows, Newspaper and Web articles combined was an estimated Japanese ¥75,000,000 cost.

untitled

แคมเปญนี้เริ่มต้นที่ Ebara บริษัทขายซอสจิ้มผักสัญชาติญี่ปุ่น ต้องการจะสร้างความสนิทสนมกับลูกค้าที่เป็นคุณแม่ และต้องการตอกย้ำว่าซอสจิ้มผักของเค้าจิ้มกับผักแบบไหนก็อร่อยหมด

แคมเปญนี้มีไอเดียว่าต้องการให้คุณลูกๆได้รับประสบการณ์แบบใหม่ในการกินผัก การกินผักจะกลายเป็นเรื่องที่น่าสนุกและตื่นเต้น โดยได้เลือกเอาสวนสนุกเป็นที่จัดแคมเปญนี้ขึ้นโดยใช้ชื่อว่า “Funfair in your mouth” ติดตั้งเป็นเหมือนเป็นเครื่องเล่นชิ้นหนึ่ง โดยเจ้าเครื่องเล่นชิ้นนี้จะมีเทคโนโลยีพิเศษที่เรียกว่า Bone conduction technology ซึ่งจะไปกระตุ้นการทำงานของสมองของเด็กๆให้รับรู้สถานการณ์จำลองในตอนที่กินผักได้ เช่น ได้ความรู้สึกของดอกไม้ไฟในช่วงเทศกาล ไดโนเสาร์ร้องคำราม หรือแม้แต่กระทั่งได้การนั่งอยู่บนรถไฟเหาะ

ผลจากการสร้างแคมเปญนี้ทำให้เด็กๆรู้สึกดีกับการกินผักมากขึ้น รวมไปถึงเหล่าคุณพ่อคุณแม่ที่ให้การตอบรับเป็นอย่างดี โดยตลอด 2 วันที่รันแคมเปญ มีคนสนใจเข้าร่วมแคมเปญถึง 90000 คน ซึ่งได้รับความสนใจจากสื่อต่างๆ ทั้ง TV หนังสือพิมพ์ และเว็บไซท์ ซึ่งถ้าคิดเป็นเงินแล้วจะอยู่ที่ 75 ล้านเยน หรือประมาณ 24 ล้านบาทเลยทีเดียว

———————————————————-

Advertising Agency: Beacon/Leo Burnett, Tokyo, Japan

Tagged , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: