women against abuse

Thailand ranks second in the world for the occurrence and acceptance of abuse against women, and a majority of instances of abuse go unreported as Thai women/society have been socialised with the belief that it is an individual matter. Both those who see and experience abuse against women tend to literally, turn the other cheek.

BBDO Proximity Thailand were tasked to create a campaign that would help raise awareness of this intolerable social issue and help change the mentality that abuse of women is acceptable social behavior – encouraging all women to stand up and speak out in support for themselves and one another.

With over 18 million Thais using social media, BBDO chose that platform as the medium to leverage the power of the people,

Together with the Women and Men Progressive Movement Foundation and Marie Claire magazine they created the ‘women against abuse hashtag’ campaign.

They invited Thailand’s top female celebrities to join in support of the cause and help launch the campaign. Photos were taken of each celebrity with a symbolic bruise under one eye which created a launch ad that was published in Marie Claire’s November issue. The launch carried campaign details and a call to action for readers. They then uploaded each of the celebrity photos to social media sites along with a call to action for the public to do the same with #womenagainstabuse.

ประเทศไทยเป็นประเทศที่ติดอันดับสองของโลกเรื่องการใช้ความรุนแรงต่อผู้หญิง จากการสำรวจในประเทศ ด้วยสภาพสังคมที่มองว่าการใช้ความรุนแรงต่อผู้หญิงเป็นเรื่องธรรมดา หรือในบางกรณีก็เป็นเรื่องในครอบครัว ทำให้ความรุนแรงที่เกิดขึ้นหลายครั้ง ถูกมองว่าเป็นเรื่องที่ไม่สำคัญ แม้กระทั่งตัวผู้หญิงเอง

BBDO Proximity Thailand จึงได้รับมอบหมายให้จัดแคมเปญที่จะช่วยสร้างให้ผู้คนการตระหนักถึงปัญหาความรุนแรงดังกล่าว ว่าควรจะเปลี่ยนความคิดจากการที่ผู้หญิงยอมตกเป็นป็นผู้ถูกกระทำอยู่เสมอ ให้ควรยืนหยัดต่อสู้เพื่อสร้างค่านิยมใหม่ให้กับสังคม โดยงานนี้ได้รับความร่วมมือจากองค์กรที่ทำงานเกี่ยวกับด้านสิทธิมนุษยชนและนิตยสาร Marie Claire ร่วมกันสร้างแคมเปญเชิงสัญลักษณ์ด้วยการเชิญเหล่าเซเลปชื่อดังนำสีมาป้ายใต้ตาให้เหมือนกับถูกทำร้ายจนฟกช้ำดำเขียว จากนั้นก็ถ่ายรูปขึ้น Social Media ติด hashtag #womenagainstabuse เชิญชวนให้ผู้หญิงที่สนใจร่วมเอาสีมาป้ายตาแล้วอัพโหลดรูปภาพเช่นกัน

เพียง 3 วันแรก มีผู้หญิงที่สนใจแคมเปญดังกล่าว ร่วมกันอัพโหลดรูปถึง 10,000 รูป ได้รับการออกอากาศทางโทรทัศน์มากกว่า 420 ชั่วโมง ได้รับพื้นที่สื่อซึ่งคิดเป็นมูลค่าประมาณ 7 ล้านบาท แคมเปญนี้ทำให้ประเด็นเรื่องการใช้ความรุนแรงต่อผู้หญิงกลายเป็นประเด็นที่สำคัญในที่สุด

——————————————————————–
Agency: BBDO and Proximity Thailand

 

Tagged , , , , , , , , ,

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: