KFC: A deaf day project

In a world that takes hearing for granted, no one listens to the deaf. As a consequence, only 0.43% of the deaf are employed. What are their hopes and dreams? No one has ever heard. A DEAF DAY PROJECT Plug your ears. Shut out the world. Hear what’s in their hearts. At KFC special stores, we created a live event that let people experience how it feel like being a deaf person. To promote this event, we asked KFC’s CEO to become deaf for a day. Deaf CEOs’ lives were documented and made a short film. We also asked the deaf staffs what are their dreams and let people hear them all through the touch screen posters. The story caught the ear of the entire nation which brought people to the event.

ในประเทศไทยของเรา คนที่มีความบกพร่องทางการรับรู้โดยเฉพาะคนหูหนวกมักจะไม่ได้รับโอกาสการทำงานเหมือนกับคนปกติทั่วไป และส่วนมากจะถูกผลักให้ไปทำงานที่มีรายได้น้อย เช่น ขายล็อตเตอรี่ ขายพวงมาลัยตามสี่แยก หรือบางครั้งก็เป็นขอทาน

KFC จึงเห็นโอกาสที่จะสร้างการรับรู้ใหม่ของลูกค้าทั่วไปรวมไปถึงผู้บริหาร ด้วยการทำแคมเปญที่มีชื่อว่า A DEAF DAY PROJECT โดยการให้ที่อุดหูสำหรับคนที่สนใจ ได้สัมผัสประสบการณ์การเป็นคนหูหนวกตลอดทั้งวัน โดยมี KFC บางสาขาได้เข้าร่วมกับแคมเปญนี้โดยเฉพาะ เริ่มตั้งแต่การจ้างคนหูหนวกมาทำงาน การให้สั่งอาหารด้วยภาษามือ แผ่นพับสอนภาษามือที่วางอยู่ตามโต๊ะ และสื่อ interactive ที่ทำให้ลูกค้ามองเห็นเข้าใจคนหูหนวกมากขึ้น

แคมเปญนี้ได้รับความสนใจจากทั้งสื่อนานาชาติและสื่อในประเทศ ส่งผลให้ชุมชนคนหูหนวกได้รับความสนใจและเป็นประเด็นปรากฏอยู่ตามสื่อต่างๆ โดยมีเหล่าเซเลปร่วมกันโปรโมท ทำให้ภาครัฐหันมาสนใจในประเด็นการสร้างอาชีพให้กับคนหูหนวกมากขึ้น

“Every dreams can be heard if you only care to listen, even the silences”

จริงๆแคมเปญนี้เป็นแคมเปญของปีที่แล้ว แต่ผมว่าน่าสนใจ เลยลองเอามาให้ได้ดูกันนะ สำหรับใครที่ต้องการรายละเอียดเพิ่มก็ตามลิงค์นี้เลยครับ >>> http://www.marketingoops.com/digital/campaigns/local-campaigns/kfc-we-hear-every-dream/

——————————————————————————–

Agency: Ogilvy & Mather Bangkok

 

 

Tagged , , , , , , ,

Leave a comment